top of page

אמת או שקר? 10 מיתוסים על קקטוסים וסוקולנטים

עודכן: 28 במרץ 2023

למה אנחנו צריכים לדעת את זה? יש כל כך הרבה מידע שגוי על טיפול בקקטוסים וסוקולנטים ברחבי הרשת- תנו לנו לעשות לכם קצת סדר!



10 מיתוסים על קקטוסים וסוקולנטים
10 מיתוסים על קקטוסים וסוקולנטים


בתחילת דרכנו כשרצינו ללמוד איך לטפל בצמחים, נראה היה ששום מידע שמצאנו באינטרנט או מהמשתלות לא עובד בבית שלנו אז החלטנו להבין את זה בעצמנו. מאז שינינו לחלוטין את הדרך בה אנו מגדלים ומטפלים בצמחים.

1. קשה להרוג קקטוסים וסוקולנטים // לא נכון

סוקולנטים רבים ובמיוחד העדינים יותר, לא קשה להרוג. ​אם הם נמצאים באדמה ובאדניות הלא נכונות, קקטוסים וסוקולנטים יכולים להיהרג בקלות ובמהירות, אך אם הם נמצאים באדמה ובאדניות הנכונות ומשקים אותם נכון יהיה קשה מאוד להרוג אותם.

2. קקטוסים וסוקולנטים זקוקים להרבה שמש // לא נכון

קקטוסים וסוקולנטים באזורים מדבריים יכולים לסבול שמש ישירה, אבל אם מסתכלים היטב הם לרוב שורדים, לא משגשגים. קקטוסים שגדלים בחממות רגילים לכמויות גבוהות של אור שמש מפוזר. זה אומר שהם יכולים להישרף בשמש ישירה והבדיקות שלנו הראו שהם יכולים אפילו להישרף תחת מנורות גידול (למידע נוסף על למה אנחנו לא אוהבים מנורות גידול כאן).

לכן כדאי למקם את הקקטוסים והסוקולנטים שלכם בסביבה שמשית בריאה עם פיזור נכון של אור טבעי.



3. יש להשקות אותם מדי שבוע // לא נכון


אלא אם כן אתה גר באזור מדברי ויבש במיוחד, יש להשקות את כל הקקטוסים והסוקולנטים בתוך הבית מדי חודש עד דו חודשי לכל היותר.


בחוץ או בסביבות יבשות במיוחד, ניתן להשקות קקטוסים וסוקולנטים מדי שבוע מכיוון שהצורך במים וקצב האידוי גבוה בהרבה.



4. ניתן לרסס אותם עם שפריצר צמחי מפואר // לא נכון


בסביבתם הטבעית בחוץ, המים מסוגלים להתאדות במהירות מהסוקולנטים והקקטוסים. בבית שלך, מים שיושבים על גבי צמחים אלה גורמים במהירות לריקבון ואובדן של עלים או חלקי צמח.


אנו תמיד ממליצים להשקות קקטוסים וסוקולנטים לתוך האדמה או החול ולעולם לא על גבי הצמח עצמו.



5. קקטוסים וסוקולנטים אפשר לשתול בכל אדמה // לא נכון


הבדיקות שלנו גילו שאחד הדברים החשובים ביותר בשתילת סוקולנטים וקקטוסים היא האדמה שבה הם נמכרים במקור. יש לוודא כי האדמה אוורירית ולא דחוסה.


האדמה שבה אנו משתמשים עשירה בחומרים מזינים, מתנקזת במהירות ואוורירית.


מיתוסים על קקטוסים וסוקולנטים



6. קקטוסים וסוקולנטים צריכים דשן עסיסי // לא נכון


רוב הקקטוסים והסוקולנטים הם צמחי מדבר שמצליחים מאוד בקרקעות חסרות חומרי הזנה.


​לאדמה הקקטוסית והעסיסית שלנו יש די והותר חומרים מזינים ואנו מציעים לרענן את האדמה והחול של הצמח בכל אביב כדי לבדוק את בריאות הצמח, לוודא שמזיקים לא מצאו את דרכם לאדמה או לצמחים, וכדי לוודא האדמה שלהם נשארת אוורירית לצרכי הניקוז והחמצן שלהם.



7. הם יכולים לשגשג באדניות אטומות, מזוגגות או אחרות שאינן סופגות או בשטחי זכוכית // FALSE


הרוצח השני בגודלו של צמחים מקורה הוא שימוש באדניות לא נקבוביות, מזוגגות, צבועות או אטומות בדרך אחרת.


אדניות אלו עלולות לגרום לשורשים לשבת במים ולהיפגע או למתים, הן אינן מאפשרות להתאדות של מים נוספים, עלולות לגרום לעובש ממים כלואים, ואינן מאפשרות לאוויר להגיע לשורשי הצמח.


קקטוסים וסוקולנטים יכולים להיות מסודרים יפה בטרריומים מזכוכית, אבל לטרריומים ומיכלי זכוכית יש את אותן בעיות כמו אדניות אטומות בתוספת לחות כלואה שבסופו של דבר תגרום לריקבון עבור צמחי המדבר הללו.


יצרנו אדניות ייחודיות משלנו, סופגות כך שיוכלו להוציא כל מים מיותר באמצעות אידוי, לאפשר לאוויר ולחמצן להגיע לשורשי הצמח, ולא ללכוד מים.



8. הם צריכים חור ניקוז // לא נכון


חורי ניקוז שימושיים להשקיית יתר ולאדניות אטומות בהן המים אינם יכולים להתאדות.


האדניות שלנו שונות משאר האדניות מכיוון שאנו יורים אותן בתהליך ייחודי שגורם להן לספוג כל עודפי מים. בדקנו את כל הצמחים שלנו ומספקים כמויות ספציפיות של מים בהוראות הטיפול שלנו המשתנות לפי גודל וסוג הצמח.


השילוב של האדניות הנקבוביות שלנו, כמות המים הספציפית והבדוקה הזו וללא חור ניקוז פירושו שהאדניות שלנו מחזיקות את כמות המים המדויקת הדרושה - לא יותר מדי או מעט מדי.



9. יש להשקות קקטוסים וסוקולנטים כל השנה ​ // תלוי


אם אתה גר במקום שנעשה קר ופחות שטוף שמש בחורף, הצמחים שלך יצטרכו פחות מים בחודשים אלה.


הסיבה לכך היא שצמחים עשויים להיות רדומים בתקופה זו, הם לא מקבלים כל כך הרבה שמש, ויש להם פחות אידוי וצורך במים. ודא שהם מקבלים כמה שיותר שמש עקיפה בזמן הזה.


אם הקקטוסים או הסוקולנטים שלך מתחילים להיראות מקומטים, זה אומר שהם צריכים יותר מים.


אבל רק עוד קצת בכל פעם עד שהם מתאוששים - לעולם אל תיתן הרבה מים לצמח שלך כדי "לפצות" על היותו קצת יבש.


אם אתה גר במקום חמים שטוף שמש, הצמחים שלך יצטרכו מים כרגיל!



10. צריך לשתול אותם מחדש // נכון+ לא נכון

קקטוסים וסוקולנטים נוטים לגדול לאט. אם מניחים אותם באדנית בגודל גדול יותר, הם נוטים לגדול מעל השטח שלהם, וייתכן שתידרשו לקצץ שורשים או להעביר אותם לאדנית גדולה יותר (אם תרצו שיגדלו עוד יותר).


אנו מציעים לרענן את האדמה והחול של הצמח בכל אביב כדי לוודא שהאדמה שלו תישאר אוורירית לצרכי הניקוז והחמצן שלהם. זו גם הזדמנות מצוינת לבדוק את בריאות הצמח ולוודא שמזיקים לא מצאו את דרכם לאדמה או לצמחים.

189 צפיות0 תגובות
bottom of page